20061219

Második élet, vagyis Second Life (SL)

Túl nagy a felhajtás a témában ahhoz, hogy hidegen hagyjon. Nem csak a jóság meg irányvonalasság miatt, hanem azért is, mert úgy tűnik, végre valami olyat találtak ki a távoli Amerikában, mely akkorát szól, hogy idáig hallatszik a hangja.
Kinek mit hoz ez a szerepjáték? Van, aki egyszerű pénzkereseti forrásként kezeli az egészet és befektetéseit szeretné fialtatni a játékban. Ők azok, akik közül nagyon sokan meg fognak lepődni (hogy ne mondjam pofára fognak esni), mert az eddigi tapasztalatok szerint nem igazén arra jó ez a rendszer, hogy megélj belőle, hanem inkább arra, hogy szórakozz, időt tölts, informálódj, barátkozz, kommunikálj. Ez persze egy vélemény. Nem biztos, hogy mások is így vélekednek.
A kockáknak is jó, mert hihetetlen időt el lehet tölteni az SL (ha megengeditek, ezentúl csak így nevezem) fúrásával-faragásával. Itt van például az objektumok témája. A játék (nevezzük játéknak, egyelőre számomra nem több) úgy lett kitalálva, hogy a játékosok nem csak a saját kinézetüket tudják szinte tetszés szerint beállítani, hanem a körülöttük található világot is kedvük szerint formálhatják. Erre valók az objektumok. Egyszerű alakzatokból néhány transzformáció segítségével szinte tetszőleges formát ki lehet alakítani, amelyet utána felületkezelés alá lehet vetni (vagyis ráhúzható egy mintázat), azonos módszerrel készíthető egy ház, bútor, vagy akár egy zsebóra.
Pár napja regisztráltam a rendszerbe, így még erősen az ismerkedési fázisban vagyok, így saját tapasztalataimról nem tudok beszámolni az objektumkészítés témájában, de már találkoztam magyarokkal, akik évek óta játszanak, egyszer majd jól kifaggatom őket, a fúrás-faragás rejtelmeiről.
A következő dolog, ami nem annyira az iparművészeket és mérnököket köti majd le, hanem inkább a programozókat, az a rendszer beépített scriptelési lehetősége. A megálmodott és megvalósított tárgyakat "életre kelthetjük" az LS által biztosított Linden Script Language (röviden LSL) segítségével. Ez egy belső nyelv az SL-ben, mely eseményvezérelt, C/JAVA stílusú programnyelv és segítségével lehet a tárgyak és avatárok viselkedését vezérelni, de lehet pl mini-játékokat és egyéb komplex programokat írni vele.
Ennyit a technikai dolgokról, legközelebb bemutatom, hogyan telt első néhány napom az SL-ben és idővel ha már tapasztalt játékos leszek, megosztom az olvasókkal tapasztalatimat.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

játékkal kapcsolatos fórum :

http://www.freeweb.hu/sokazagyva/viewforum.php?f=197